mandag 30. mai 2011

Midtlivsliv goes universal



En venninne av meg kom med en forsiktig hentydning om at mitt valg av bloggnavn "Midtlivsliv" - som lett kan assosieres til "midtlivskrise", var noe pessimistisk og dramatiserende. Og etter at jeg har latt det synke litt, er jeg forsåvidt enig. Det er jo slett ikke sikkert at jeg er "midt i livet", og skulle det være at jeg faktisk er det, blir det litt misvisende med et navn som gir assosiasjoner til noen form for krise. Alderdomskrise har jeg faktisk hatt siden jeg var tyve, så det er ingen grunn til å mase om det nå.

Sett i et litt alvorlig perspektiv (ja, jeg kan da være seriøs!) er det desverre altfor mange som ikke opplever en naturlig avslutning på livet, og må trekke sitt siste pust etter mange og lange kamper i en sykeseng, mellom strålebehandling, operasjoner, undersøkelser aller nye diagnoser.

Med dette som utgangspunkt er jeg allerede meget takknemlig for at jeg har nådd en alder av 42, og mitt største helseproblem er tendenser til en liten vom over beltet, tennisalbuer, hårtap og korte perioder med hodepine - gjerne en dag i uka, og merkelig nok på søndager i friperioder.

I dag skinner sola, og jeg skal ha eksamen i samfunnsfag. Det med sol er jo bare herlig. Samfunnsfag kunne jeg klart meg uten, men siden jeg nå plutselig ble sittende og filosofere litt over hva livet gir og tar - så er det helt greit det også!

Min blogg er omfattende, og umulig å kategorisere. Jeg er useriøs, alvorlig, sentimental, filosofisk, banal, irriterende, provoserende, humoristisk og  i overkant frittalende, kreativ og skrudd.

Men jeg har kronisk skrivekløe, og står inne for det jeg skriver og gjør, selv om det til tider kan være vanskelig å skille mellom hva som er ironisk eller alvorlig ment.

Eksempel 1: Jeg slår ikke ned gamle damer på bussen. Faktisk er jeg en skikkelig gentlemann overfor de gamle skrukketrolla.
Eksempel 2: My dear friend er selvfølgelig oppspinn fra ende til annen, inspirert av google-oversatte tiggerbrev som vi alle har opplevd å få etter at google lanserte denne tjenesten.

Alt tatt i betraktning føler jeg at det kun er ett navn som dekker denne bloggen: Ron's Universe! Yepp! Forresten har jeg laget en låt for mange år siden som heter "Lost Universe". Kommer så fort jeg har mastret den. Hilsen Mephezto ;)

Nå må jeg lese litt! Nytt innlegg i kveld - med en rykende fersk matoppskrift: Miljøburger! Gjenbruk er jo i vinden som aldri før!

Ha en fin solskinnsdag!


Ron

1 kommentar:

  1. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett