mandag 9. mai 2011

Nothing To Fear

 

Det har vært høy aktivitet knyttet til gårsdagens innlegg "Lover om kjønnslig omgang", både på bloggen og på FB. Dette setter jeg pris på, både fordi det er hyggelig at folk leser bloggen min, og fordi dere engasjerer dere i diskusjonen rundt hvorvidt religion har livets rett i et moderne samfunn.

En ting jeg har fått høre ofte, er "Men man skal ikke tro på alt som står i Bibelen" Greit nok, og jeg føyer meg selvfølgelig inn i rekka av dem som kaller alt i boka for vrøvl fra ende til annen. Problemet er bare det at det finnes folk som tror på boka, det finnes folk som tror på dommedag, og det finnes folk som mener at Gud vil straffe dem hvis de ikke lever slik de er hjernevasket til å tro at de skal leve.

Jeg er selv vokst opp i en menighet som mener at dommedag er nær. En amerikansk profet, ved navn William Branham har stått sentralt i dette budskapet. Han døde i 1965, men budskapet lever ennå, og menigheten er - mer enn noen gang, overbevist om at dommedag er nært forestående.

Som barn var dette meget skremmende for meg. Samme hvor mye jeg trodde og samme hvor stort håpet var om at jeg var god nok til å være blant de utvalgte, plaget frykten meg konstant. Ingen barn ønsker å leve slik! Det er også veldig viktig for meg å understreke at jeg ikke gir mine foreldre skylden for dette. De var like hjernevasket som meg, og trodde oppriktig at de lærte meg sannheten.

Mye irritasjon og bitterhet har fulgt, og det vil selvfølgelig denne bloggen bære preg av. Er du hårsår, og ikke tåler å høre eller lese mine historier og meninger, kan du jo bare la være å lese. Er du hårsår, og ønsker å motargumentere, er du hjertelig velkommen, men da bør du stålsette deg, for her vil jeg ikke være nådig! Hvem som helst kan selvfølgelig komme med innspill her - samme hva de måtte mene.

Jeg skrev en låt på begynnelsen av 2000- tallet, hvor temaet er akkurat dette jeg har skrevet om nå. Jeg skjønte etterhvert at jeg hadde blitt grundig lurt, og at dommedag, perleport, Gud og Bibel kun var fanteri og oppspinn. Jeg hadde ingen grunn til å frykte.

Tenkte det kunne passe fint å legge ut låten i dette innlegget, siden Mr. Branham spiller en sentral rolle både i intro og outro her. Legg merke til hva han sier: "We are at the end" (!) Som sagt; mannen er død, men budskapet lever som aldri før! Så ikke sett dere ned og tro at religion er i ferd med å forsvinne. De ekstreme og radikale gruppene blir stadig mer troende, samtidig som de blir vanskeligere å få øye på.Og jeg VET at selv i lille Norge kryr det av barn og unge med angst knyttet til fenomenet dommedagsfrykt. 

Beklager lydkvaliteten - dette er egentlig kun en demo. For meg er "budskapet" det viktigste - ihvertfall i denne omgang, så følg gjerne teksten! Appreciated!

Tekst, melodi, arrangering og fremføring: Ronald Kern

Hvis du ikke får låten til å funke på Mac, forsøk å åpne i Chrome - skjønt, nå har jeg fått beskjed om at flash funker fint. Vet jo ikke jeg - jeg har jo ikke Mac, stakkars!




Gå til Urørt for å finne ut mer om låta og artisten




Nothing To Fear                          Ronald Kern,19.11.2002





1.vers:

Right way, wrong way          
Make your decision before it's too late
No force, your choice
But leaving now will turn love into hate

Pay now, stay close
No hope, no future, walk alone in the dark
Keep faith, be strong
But the easy way will put the beast in charge.



2.vers:
Right way, wrong way
You will get rewarded in the promised land
No force, your choice
You can always reach out for a helping hand

Pay now, stay close
Increase your sacrifices day by day
Keep faith, be strong
Even if darkness should come your way...

I was ready to go
I was ready to stay
I was ready to lean on the Word
to let it show me the way

I was ready to go
I was ready to stay
I was ready to shut down the engines
at the end of the day



Ref:

I have nothing to fear now
I had nothing to fear then
But you gave me stories, no future, and "this is the end"

I have nothing to fear now
I had nothing to fear then
No one pays for the scars
and no one seems to understand

5 kommentarer:

  1. Låten funker fint på mac, i flash formatet.

    SvarSlett
  2. Hehe, thanx. Hørte på låta; funky greier! :-)

    SvarSlett
  3. Hyggelig at du stakk innom, selv om det ikke var det som i utgangspunktet var min hensikt. Bloggen din er helt rå, du skriver bra, sykt og morsomt, så kommentarene er vel fortjent! Nok en gang; glad for at hodet vokste opp igjen!

    Jeg har ikke blogg for å vise musikk. Skriver om sko og sminke og sånt også...

    http://ronaldkern.blogspot.com/2011/04/sko-og-sminke-og-sant.html

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett