torsdag 19. mai 2011

Never pet a burning dog!

Dette innlegget ble forfattet i kraftig narkotikarus, under en biljakt i Amsterdam. Jeg og to kompiser hadde ranet en bank, og spant rundt i et kvartal i sentrum med politiet i hælene. Etter å ha meiet ned et par bikkjer, en barnevogn, tre gamlinger med rullator og et nygift par på vei til fotografen, klarte vi endelig å riste dem av oss. Så, for å være sikker på at jeg hadde bra nok alibi, publiserte jeg dette blogginnlegget før jeg fant veien hjem til Norge. Beklageligvis hadde FBI  klart å spore opp bloggen min, og slettet innlegget rett etter at jeg hadde lagt det ut. Det oppsto mye uenighet mellom FBI og Blogspot, men gjennom solid  hjelp og engasjement fra mektige sponsorer og innflytelsesrike venner fikk jeg innlegget tilbake. Det rakk altså å ligge ute noen få timer forrige uke før FBI fjernet det, men nå er alt som sagt på plass igjen. Jeg ble imidlertid frikjent, på grunn av fare for ukontrollerte opptøyer hvis saken skulle kommet opp for domstolen i Haag. Alibiet gjorde nok også sitt:



Våknet av en helvetes kattejamring i natt, så det er vel ingen overdrivelse å si at jeg dypt og inderlig hater katter akkurat nå! Ikke nok med at jeg er allergisk mot alle firbente - selvfølgelig bortsett fra kamel, men nå skal også nattesøvnen bli ødelagt, og øregangene mine få svi fordi overbrunstige alfahannkattejævler på død og liv må uttrykke sitt markeringsbehov uti gata her! Hvordan pokker lager de den lyden?! Fra søte små mjauelyder på dagtid til en hyling som kan høres ut som om det kommer fra en nyfødt unge besatt av djevelen så fort nattemørket setter inn!

Uansett; life goes on! Min yngste sønn, Julian forsvant ut av kåken for en halvtime siden, og sitter forhåpentligvis på bussen på vei til Stavern nå. Da vi gikk ut i gangen i dag, luktet det rart. Det luktet svidd. Julian mente det luktet brent hund! Jeg har ikke den ringeste anelse om hvor eller når han sist kjente lukten av brent hund, og jeg håper ikke det er noe han opplever altfor ofte når jeg ikke er sammen med ham. Jeg har forsøkt å oppdra ham på beste måte, men det er godt mulig at mitt noe ambivalente forhold til dyr har påvirket ham, og at hundebrenning er hans form for terapi. Hva vet jeg. Det kan også hende at hans konklusjon rundt lukten i gangen er knyttet til uttrykket "Never pet a burning dog" - et uttrykk som er tagget på vårt kulturhus Bølgen i Larvik, av den såkalte kunstneren Mathias Faldbakken. Ikke vet jeg hvorfor fyren kaller seg kunstner, og ikke har jeg tenkt å finne det ut heller. Føler meg som en gammel gubbe når jeg sier: "Alt er visst kunst nå for tiden", men for faen, man må jo virkelig spørre!





Jeg tror lukta kommer fra Stein Erik. Han bor i første etasje og er alltid stein, full eller bare veldig rar. I går hadde han besøk av en som bruker å snakke med folk som ikke finnes. Stein Erik snakker også med folk som ikke finnes, og noen ganger trer han selv inn i rollen som en som ikke finnes, mens han spiller bongotrommer til afrikansk syremusikk. I dag sto døren hans åpen, og avslørte at leiligheten - som var SÅ strøken da gamle fru Oxholm bodde der, nå har forvandlet seg til en søppelfylling. Vel og merke en søppelfylling med skinnsofa, 52 tommers TV og bilder på veggene som ser dyre ut. Men likevel en søppelfylling. TV'n sto på, tydeligvis med en parabol litt ute av kurs. Tomme ølflasker og askebegre fulle av rare sneiper. Stein Erik! Har jeg ikke sagt at du ikke skal røyke hasj inne! Tror jeg må ned igjen senere og vekke ham. Han vil uansett tro at jeg er en som ikke finnes, så egentlig er det bortkastet. Det viktigste er at jeg finner ut om han har brent ei bikkje eller ikke, slik at jeg - forhåpentligvis, kan forsikre Julian om at ikke det har skjedd.



Stein Eriks veranda. Bordet skal egentlig være helt hvitt, men det er det ikke.  





Stein Erik har ikke usikt. Det har jeg.



Jeg kan også se måker fra min veranda. Det kan ikke Stein Erik, og det tror jeg egentlig er helt greit, siden han ser så mye rart uansett - selv når han har øynene lukket. Det irriterer meg forresten litt at de måkene bare ligger der. De ruger ikke eller noe - bare ligger der. Late måker. Men burde ikke klage, det er bedre at de bare ligger der og er late enn at de maser og stjeler maten min.



Jævla måker.




Forresten har Julian akkurat klippet seg. Jeg vet ikke hva som skjedde i hodet hans, men han har alltid hatt langt hår. I hele sitt snart niårige liv har han hatt langt hår, og har aldri villet klippe seg.





Men her om dagen hadde han plutselig fått det for seg at han ville ha kort hår! Jeanette hos Hairport på Nordbyen er hans faste frisør. Hun ble litt overrasket over at han denne gangen ville klippe seg kort, men det har ikke Jeanette noe med. Julian liker Jeanette. Jeanette er flink og snill.






Og det ble jo bra!



Dagen må starte! Forsøker å våkne - kjører på med en kraftig frokost.





Så er det lesing. Driver og tar fag. Vet ikke helt hvorfor, men folk sier det er lurt. Nå leser jeg naturfag. Det er drit kjedelig, og jeg sliter vanvittig med å holde motivasjonen oppe. Adenin, tymin, guanin og sånt er heftig shit!






Leser samfunnsfag også. Samfunnsfag er litt mindre drit kjedelig enn naturfag. Jeg har jo levd i samfunnet i over førti år, så jeg har lang samfunnserfaring.

 




Driver også og oppgraderer kåken. Det må gjøres nå, slik at jeg slipper å gjøre det når det blir helt sommer. Har malt masse tak, nå er det bare skråtaket på kjøkkenet igjen. Et helvete! Legg merke til smørboksen: Soft, lett, nøkkelmerket, umettet fett i smøreform. Genialt. Smurte mat til Julians matboks. To skiver, leverpostei og servelat. Selv er jeg stappmett på flere never med Cheerios






Det hender at jeg blogger litt også. Har igrunn akkurat startet, men skrevet over førti fjasete innlegg. Jeg liker å blogge, og har ikke noen planer om å slutte. Legg merke til de flotte posene under øynene. Har spart lenge, og selv om jeg bruker mye kosmetikk, har de visst kommet for å bli. Sheit!






Noen har rotet no sinnsykt her! Sikkert Stein Erik, men jeg tar ansvar og rydder i løpet av dagen.

 




Jeg visste det! Nå var det spanjolenes tur, jorda er i ferd med å revne. Resten av dagen skal det handle om rentemøtet i Norges bank. Hadde virkelig satt pris på en renteoppgang nå ja! Frp stuper, høyre får en kjempeopptur. Det samme gjør Obama, siden han har drept Bin Laden.






Hang opp tøy for noen dager siden. Vurderer å ta det inn nå, før spurvene ødelegger det med spurvebæsj.






Jeg må spyle her. Det gjør jeg hver dag, da får jeg en følelse av å ha hage. Skal kjøpe flere planter..






Nå har jeg bare denne. Fine blomsten.




Ha en herlig dag, dere som kan nyte den i sola. Og vær klar over at værgudene røyker mye hasj om dagen, og surrer mye både med årstider og klima. Nå skal jeg ned og vekke Stein Erik i første. Håper virkelig ikke han har en brent hund under senga. Hundehold er nemlig forbudt i samtlige av sameiets leiligheter.



7 kommentarer:

  1. Ja da så! Det skal nå sies at det er noe hele tida, og at du i tillegg tar ansvar for Stein Erik på toppen av det hele, Respect! Forresten er sinna skjegget på veg tilbake?

    SvarSlett
  2. Stein Erik må passes på ja! vil ikke ha brennende hunder løpende rundt her. Sinnaskjegget blir for noen oppfattet som koseskjegg. Kan ikke røpe av hvem, men det er verdt sparingen!

    SvarSlett
  3. Hahahaha, fantastisk! Ser straks at dette er en blogg jeg kommer til å besøke flere ganger! :) Må si jeg ble litt bekymret for den brente hunden, da... Hvordan ble det, -fant du ut hva som var svidd?

    Og du, -den planten din ser omtrent ut som mine gjør etter ganske kort tid, faktisk!!! :o

    Ha en fantastisk dag!

    SvarSlett
  4. Hei, og takk for kjempehyggelig kommentar! Dere fra Bloghog er flinke på sånt! ;)

    Godt å høre at det ikke bare er single midtlivsmenn som dreper planter. Jeg har gitt opp å få liv i denne igjen, og setter nå alle krefter og ressurser inn for å få eføyen min til å spire!

    Fant verken noen brent hund eller noen (S)stein Erik. Lukta av brent hund var borte, så det er godt mulig han har tatt den med seg ut og gravd den ned. Skal si ifra hvis jeg hører noe mer om saken.

    Hvordan går det med deg og kongen, forresten?

    Nyt denne dagen - i morra går nemlig jorda under!

    http://www.abcnyheter.no/node/131135?autoplay=1

    SvarSlett
  5. Tror ikke det kalles "kosmetikk", men kanskje "surt ervervet livserfaring" :-D ?

    SvarSlett
  6. Tja - delvis det og delvis gener ;)

    SvarSlett
  7. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlett