mandag 2. mai 2011

Å svelge en kamel(pukkel) - eller to

Som et apropos til "Kameler er ålreite dyr" 



For pokker - det har nylig gått opp for meg at kameler slett ikke har vann i de jævla puklene sine! Dette ble påstått på røykerommet ombord, og det med en billig quiz-bok som kilde! Jeg og et par stykker til var overbeviste om at her hadde forfatteren av boken rotet noe voldsomt, og kanskje blandet kamel med andre pukkeldyr. For det finnes sikkert mange av dem der ute, som inneholder litervis med vann, eller?  Hva vet jeg, jeg er jo allergisk mot alle dyr bortsett fra kamel, så hvorfor skulle jeg egentlig bry meg?!

Måtte jo google dette, og svaret vi fikk, var rett og slett at puklene inneholder... FETT! Hva pokker er vitsen med to store fettlagre på ryggen?! Og hva er greia med at de klarer seg så lenge uten vann da - når ikke vannet er oppbevart i disse to lagrene?! I mitt hode har det alltid vært slik, så tror jeg nok jeg må ta en gjennomgang av alt jeg har lært og trodd fra tidlig barndom. Hva er myter og hva er fakta? Hvor kommer melka fra når mødre ammer? Er det sant at vinden ikke kommer fra trærne? Får man hår i hendene av å onanere? Er jorda flat, og ble skapt på syv dager? Er egentlig for mye alkohol skadelig? Hva er "for mye" anyway? Finnes kanskje tannfeen, julenissen eller dodraugen likevel? Er det farlig å sette fyr på en fis? Jeez.... blir mye å gå igjennom!

Først i så voksen alder lærer jeg altså at kamelpukler ikke inneholder vann, men fett! Og så nå - når jeg akkurat hadde bestemt meg for å kjøpe meg kamel! Avlyst! Jeg ser ikke helt grunnen til at jeg skal ha et spyttende, firbent vesen med to fettkjegler på ryggen parkert i gården. Og hvem vet - kanskje jeg faktisk ER allergisk mot kameler likevel. Jeg fjerner herved "Kamel kjøpes" fra Finn.no.Sorry.. Kameler er ålreite dyr, men avlivingen av myten om at puklene inneholder vann, ødela veldig mye for meg!  Vet ikke helt hva jeg skal satse på nå - sau kanskje? Litt info om sau her.


Kilde: tripletau.blogspot.com


Har ellers hatt en fantastisk start på dagen, med en aldri så liten tur på vannet med Superspeed's livbåt nr. 5. Herlig! Bilder følger senere - under etiketten "båtliv"


Mitt andre hjem. Love!


OG: Sjekk "Rusty Robots" til høyre på siden. Gamle ting blir som nye når man bare får puttet det inn på det rette forum. (Takk til Urørt for utdeling av html-koder!)  Målet mitt med denne bloggen er å få samlet alt jeg har laget av musikk, bokmanuser og jøglerier, samt videoer og bilder fra nær og fjern fortid - både privat og i jobbsammenheng. Rusty Robots stammer fra rundt 2005, og ligger rundt midten av min periode som aktiv låtskriver. There's much more to come!
 
Kilde:Stavernfestivalen.no

Kristian "Sirius" Rønning var innom for å gjøre innspilling av "Misery made me" da han fikk høre Rusty Robots, noe som førte til at han spanderte ti minutter på bakrommet for å skrive noen linjer til låta. Han dukker opp rundt 02:40. Digger det! Enig? :)


Ha en herlig dag!

 Hilsen Mephezto

2 kommentarer:

  1. Eller dromedarer....! Og jeg tenkte, kanskje alle andre som har lagret fett, kan klare seg uten vann lenge av gangen? eller er de kanskje bare de med ekstra fett på ryggen??? Hva med øl, da? Klarer en seg lenge uten det?? Jeg lurer også......1

    SvarSlett
  2. Hehe.. Ja, dette vil jo helt klart sette fedmeproblemet i et helt annet lys! :)

    SvarSlett