tirsdag 19. april 2011

Ship ohoi!

Så er dagen kommet igjen; ut på bøljan, til blide, gale og herlige kolleger.

Man skulle jo tro at man blir drit lei en slik jobb etter tolv år, men sannheten er at jeg trives bedre nå enn noen gang! Superspeed er en herlig båt å jobbe på, og selv når vi nå går høysesongen i møte, er det stort sett bare blide ansikter å møte når jeg går på jobb om morgenen.

Jeg våkner rundt åtte, da båten begynner å bevege på seg. Koser meg litt i senga til God morgen Norge på TV 2, mens båten  duver utover fjorden. Lugaren min er så liten at jeg nesten kan ta toalettbesøket, tannpuss, sjekke mail, blogge og kle på meg fra og i senga, men det er jo greit, for her sover jeg utrolig godt, og så lenge jeg har TV og internett er jo livet bare herlig.

Turen fra senga/lugaren til messa tar rundt tyve sekunder. Der finner jeg dagens ØP, og gjemmer meg i en krok med en kopp nytraktet kaffe. Dagen har startet, og jeg vet det blir en fin dag!

Kan man ha det bedre på jobb? :)

Mitt andre hjem

Ps: Bilder og reportasjer fra livet ombord følger i løpet av de kommende to uker.

Og til alle som skal på fri, og til dere landkrabber: Ha en herlig påske!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar