fredag 17. februar 2012

Fjærfe seiler i medvind.




Picture: Darkangelsrevenge.com



Etter nok et stunt fra vår kjære engleprinsesse, er det meg en sann glede å "åpne" bloggen igjen! For selv om jeg gjerne skulle skrevet mye mer om sko, vesker (eller væsker?) blomster og krig og fred og sånt, må jeg innrømme at det er uttalelser fra folk som Märtha som virkelig gir meg skrivekløe - så får heller andre samfunnsengasjerte bloggere ta seg av det man gjerne leser på side 2 og 3 i Dagbladet.

Fint og flott at Mulla Krekar vil reise til Somalia for å undervise, men jeg orker virkelig ikke å mene noe om den mannen, siden det er bare så jævla oppbrukt alt man kan mene om ham! Jeg orker ikke å mene noe om landets største idiot Breivik heller, eller horebukkskattesnyteren ItaliasBerlusconi, eller grisegutten Birkedal, pengesjefene Øystein Olsen og Sigbjørn Johnsen, grusomme SV-politikertaper Heikki, eller kulturskrulla Anniken.

Jo - forresten; hun vil jeg mene noe om! For i dagens Dagladet er hun faktisk avbildet med skisko da hun ankom årsmiddagen på Grand Hotell i Oslo i går kveld! Da begynner vi å snakke! Tre bilder - et av hele dama, poserende med skiskoa, et nærbilde av føtter med skisko, og et nærbilde av røde sko med høye hæler som hun tok på seg før hun satte seg til bords. Interessant ass! Jeg synes faktisk skiskoa var finere enn de røde, men det er også alt jeg har tenkt å mene om den saken!





Nei, det som virkelig er interessant i dagens Dagbladet, er Märthas siste avsløringer om engleuniverset! For nå viser det seg nemlig at disse vingebefengte gallionsfigurene legger fra seg kroppsavfall i form av fjær! På folk! De søler fjær på folk! Og i folks lommebøker! Skulle man følt seg like velsignet hvis folk gikk rundt og strødde menneskelig avfall på venner og familie - som for eksempel løs hud, negler, navlelo eller flass?! Tror ikke det nei, men med engleavfallet er det nemlig annerledes. Det er faktisk slik at hvis man er så heldig å få litt kroppsavfall fra engler på seg, er man garantert all verdens lykke for resten av livet. Fjærene har nemlig en slik effekt i følge Märtha. 

Så endelig - nå er det mange brikker som faller på plass for meg! Jeg har nemlig denne merkelige tendensen til å sove lenge så fort jeg har sjansen. Eller - det vil si, jeg sover ikke lenge, jeg drar meg lenge. Våkner som regel første gang i åttetida, og siden den 43-årige blæren min krever både varsom behandling og vedlikehold, lar jeg den få en tømming  rundt disse tider. Men så; senga! Og der kan jeg altså ligge i to, tre timer til - uten å sove. Jeg bare ligger der. Trygt og godt er det. Jeg har ofte lurt på hvorfor - for jeg er verken doven eller lat, og helsa mi holder snittkvalitet og vel så det! 

Men nå fikk jeg altså svaret: både dyna og putene mine er fulle av englefjær! Hele meg er dekket av himmelske herligheter, og gir meg en ro som gjør at jeg nesten føler meg bundet til senga. Og helt seriøst altså - jeg er nesten sikker på jeg hører engler som hvisker også - ihvertfall hvis jeg har vært på fest dagen før. Da kommer englene. De vet nemlig at en lang natt kan skade psyken litt, så da tar de ekstra godt vare på meg. Jeg hører ikke hva de hvisker, men jeg hører hvisking! Koselig!

En annen brikke er jakka mi! Jeg presterte nemlig langt dårligere enn jeg burde på forrige skoleeksamen, og har lurt litt på hva som egentlig gikk galt. Men den åpenbare forklaringen er jo at jeg i denne perioden brukte rocke-skinnjakka mi istedet for dunjakka! Er det mulig å være så dum?! Jeg lot englene henge på knaggen i leiligheten istedet for å ta dem med meg til eksamenslokalet!  Og det hjalp lite at eksamenshjelpene var så gamle at de selv var i ferd med å innta englekoret. De var bare gamle - kjempegamle, og de luktet vondt! Lite engler å sense der gitt!

Og selvfølgelig: nysingen! Jeg er allergisk mot dyr, men jeg har da ikke dyr! Så hvorfor har jeg da vært plaget av allergi så fort jeg entrer min 16 kvm luksusbolig?! Englefjær - selvfølgelig! Ganske irriterende igrunn, for det er  jo ingen tvil om at jeg trenger englevakten. Heretter skal både dyne, puter og dynjakke behandles med respekt og verdighet, og englene skal slippe å følge meg på de villeste festene - for der vet jeg de mistrives. Og ja; jeg skaffer meg gjerne Ceterizin på blå resept - hvis det er alt som kreves for at livet mitt skal bli absolutt himmelsk!


Og så litt ekstra info: George Clooney har brukt kokain (eller englestøv), og Marion Ravn skal gifte seg. Er det ikke flott dere?


Tror jeg må ta meg ei allergipille - så skal jeg ta på meg dunjakke og skisko og gå på englejakt!


God helg, og ta godt vare på fjærene!

3 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i englestøvet..du kan få sagt det mann!:)

    SvarSlett
  2. Hahahaha! Du skriver så knakende godt, Ronald! Klem fra Veronica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Jeg takker kjære Märtha for inspirasjon! :D

      Slett